31/5/14

Jo també giro perquè el món no s'aturi.

 foto velada 


 Per ell la vida és un seguit de cicles repetitius, d'esferes concèntriques al centre de les quals hi trobem el seu personatge. Un Laberint on qualsevol sortida dona a dins, on l'única sortida de veritat és la mort. Sampere ens diu que fuig "de la fredor del panteisme i vol trobar la fórmula que unifica totes les formes de l'Univers". Ens diu que el caos és el motor propulsor de la humanitat envers una plenitud utòpica: la divinitat absent. Divinitat que, paradoxalment, en un ocult procés involutiu –efecte bumerang- s'identifica amb nosaltres mateixos. Ens diu que ell és el Crist, i que és germà dels crists pul·luladors.


CERCLES

Jorn circular, temps circular,
femelles rodonenques, nines d'ulls
aparellades, ventres, capcirons,
perles, medalles, places amb menuts
i ancians fent rotllana, cuques
en repòs espiral, botons, bombetes,
monedes fredes i vivents... Jo també giro
perquè el món no s'aturi.


Estimo el meu error concèntric,
la voluntat que em llança al meu davant,
em para i em retorna
per fer-me roda prenys, la gàbia
de l'ocell tropical, el disc del sol
sanguini i fart, el pleniluni
del qual vaig descendir llop cargolat
amb una bola de cristall, la ment.


Irrompible peixera! ¿Com fugir-ne
si el destí és ou d'amfibi i jo medito
encimbellant corones sense testa
i bombolles de plom, i duc un anell d'or,
fidel al meu amor sense sortida?


Màrius Sampere i Passarell

No hay comentarios:

Publicar un comentario


adelante... deja tu mensaje sin oír la señal estás... en Blogger

Cuídate esas ojeras ;)